Reinventeaza-te si Mergi mai Departe
Brand Personal 10 Reguli de Aur
Crearea unui brand personal poate fi o sarcină descurajantă, mitică. Și una dintre cele mai simple modalități de a te pierde în acest proces este să nu știi de unde să începi. Chiar și Oprah Winfrey a început prin parcurgerea mai multor iterații de stil într-un mic spectacol local înainte de a-și defini vocea într-unul dintre cele mai influente branduri personale din lume.
Atât în schimbarea noastră culturală, cât și în evoluția pieței muncii, este atât util cât și necesar să ieși în evidență atunci când aplici pentru un loc de muncă sau când începi propria companie. Un brand personal este pentru (aproape) toată lumea. Iată deci 10 reguli de aur pentru crearea unui brand personal captivant, unic și atrăgător.
„Prea mulți oameni nu sunt focalizați când vine vorba de presă și acoperire/copertă, încercând să fie„ totul pentru toată lumea ”. Decide care este mesajul tău cheie și respectă-l ”, spune Cooper Harris, fondator și CEO al Klickly. Brandul ei personal a suferit o schimbare dramatică - de la actriță activă la antreprenor respectat în domeniul tehnologiei și a gestionat această schimbare concentrându-se doar pe un mesaj la un moment dat. Menținerea mesajului focusat pentru datele demografice vizate va face mult mai ușor atât crearea de conținut în jurul mărcii tale personale, cât și altor persoane să te definească.
De fapt, Adam Smiley Poswolsky, expert milenar la locul de muncă și autor al The Breakthrough Speaker, face un pas mai departe când îi sfătuiește pe vorbitori: „Sculptează o nișă, apoi sculptează o nișă în nișa ta. Cele mai bune mărci personale sunt foarte specifice. ” Iar Juan Felipe Campos, VP tehnologic și partener la Manos Accelerator, face un pas mai departe pentru a se concentra asupra comunităților pe care le vizează cu clienții săi de mari dimensiuni. „Păstrează mesajul și conținutul în concordanță cu un subiect de nișă pentru a deveni memorabile în cadrul unei comunități vizate.” Cu cât marca ta este mai îngustă și mai concentrată, cu atât este mai ușor pentru oameni să-și amintească cine ești. Și când vine momentul să angajezi un difuzor sau un nou angajat, marca ta restrânsă va fi ceea ce își amintesc.
Există o modalitate ușoară de a avea un brand personal original - și anume să fii autentic. Influențiator milenar și șef de marketing la Popular Demand, Monica Lin, spune că „Oamenii pot vedea printr-un act necinstit”. Cu cât o marcă este mai evidentă o copie, cu atât audiența va apela mai mult pe făptuitor/autor pentru aceasta. Brandul personal al Monicăi a cunoscut o creștere imensă după ce a început să se angajeze cu publicul ei mai semnificativ pe Twitter.
"Fii autentic. Te va face mult mai ușor să îți gestionezi zilnic marca personală", a explicat William Harris, expert în reclame Facebook la Elumynt. Brandul tău personal ar trebui să fie un filtru zilnic ușor cu care creezi conținut și să ajungi la publicul tău. Și, în cele din urmă, Justin Wu, fondatorul CoinState, spune „Fii un maestru al meșteșugului, abilităților sau industriei tale înainte de a începe un brand personal. Apoi, conținutul tău te va ajuta să îți amplifici cine ești. ” Când și-a construit inițial marca personală, el a câștigat reputația de a fi un expert în domeniul său, în timp ce amplifica simultan pe rețelele sociale aceeași renume/faimă/reputație. Dacă ești profund calificat într-un domeniu, reputația ta te va ajuta să construiești marca dorită.
Dacă marca ta personală nu spune o poveste, ai pierdut deja jumătate din publicul tău potențial. Allen Gannett, șef de strategie la Skyword și autorul The Creative Curve, explică cel mai bine: „Cea mai eficientă strategie de branding personal în zilele noastre este de a construi o narațiune adevărată - monologurile cu un singur personaj sunt plictisitoare în Tinseltown și chiar mai plictisitoare pentru marca ta personală.” Nimeni nu vrea să te audă strigând despre marca ta în golul rețelelor sociale, așa că creează o poveste în jurul mărcii tale cu care să poată interacționa publicul tău. Allen se întâlnește în mod regulat și discută cu publicul său în aeroporturile din întreaga lume, dezvoltându-și în continuare marca personală călduroasă și prietenoasă.
Una dintre cele mai bune modalități de a spune acea poveste este prin conținut scris sau videoclip. Pentru Pelpina Trip, strateg video social, acesta este cu siguranță cazul. Propriul ei canal video pe LinkedIn vede unele dintre cele mai înalte niveluri de implicare pe toată platforma. „Cel mai personal mod de a comunica online este prin video. Pur și simplu utilizezi telefonul smartphone pentru a trimite mesaje video clienților tăi, pentru a face o conexiune personală cu potențialii clienți și pentru a te conecta cu colegii de muncă. La urma urmei, ai întotdeauna smartphone-ul la tine! ”
A fi consecvent este foarte asemănător cu a avea un accent restrâns - este mult mai ușor să fii recunoscut pentru un subiect dacă creezi în mod constant conținut și voce de marcă în jurul acestuia. „Asigură-te că promisiunea personală a mărcii tale rămâne consecventă, atât online, cât și offline”, explică Fyiona Yong, director și antrenor de conducere milenar (ICF ACC). Lucrează în mod regulat cu milenarii într-un context corporativ pentru a-i ajuta să-și definească obiectivele de muncă mai conservatoare. „Trebuie să demonstrezi consecvență în comunicare, gravitație și aspect. Nu subestima cât de mici inconsecvențe pot deraia eficacitatea mărcii personale."
Pe partea opusă, creativă, CyreneQ, un povestitor de top de pe Snapchat, sugerează „ceva consistent fie vizual, fie personalizat. Ceva unic pe care oamenii îl pot asocia cu marca ta și știu că ești tu. De exemplu, o mascotă secundară sau un slogan pe care îl spui după fiecare videoclip - ceva de care oamenii se pot îndrăgosti.” Mascota ei secundară, Ele, a obținut milioane de vizualizări pe Snap pentru munca de marcă, permițându-i brandului personal distractiv să reprezinte mărci de cutii mari precum Walmart și DC. Deci, fie că creezi o marcă sălbatică, incredibil de distractivă sau una care este puțin mai importantă din punct de vedere conservator, corporativ, coerența este esențială.
Eșecul este dur și, în general, toți vrem să-l evităm - aceasta este natura umană. Cu toate acestea, pentru a avea un brand personal care se ridică peste restul, trebuie să ai un eșec. Walt Disney a vorbit adesea despre acest lucru când a rememorat primele sale încercări eșuate de a crea un brand de animație. „Cred că este important să ai un eșec greu când ești tânăr. Am învățat multe din asta. Pentru că te face un pic conștient de ceea ce ți se poate întâmpla.” Și ceea ce se poate întâmpla nu este niciodată atât de înspăimântător, cât și de a nu încerca deloc.
Când Timothy Hoang, CEO Stories By Tim, Inc. își dezvoltă clienții de influență, îi place să le spună: „Nu vei obține niciodată cea mai bună marcă până nu eșuezi de câteva ori în timp ce depășești zona de confort.” Cele mai bune mărci provin întotdeauna din încercări și erori repetate, greșeli și eșecuri și nu din perfecțiunea instantanee.
După ce ți-ai dezvoltat marca personală de-a lungul unei perioade de timp, există în general două modalități de a îți construi marca în continuare - sari peste alții și arde poduri sau dezvoltă în mod constant o comunitate în jurul mărcii tale. Jacob Shwirtz, șeful parteneriatelor sociale de la WeWork, care a lucrat cu mulți dintre cei mai influenți din lume, inclusiv personalitatea machiajului, Michelle Phan, ne oferă această înțelepciune.
„Sfatul meu rapid cu privire la brandingul personal este să îți amintești că tu ești marca ta, indiferent care este jobul tău actual, la ce proiect se întâmplă să lucrezi în orice moment sau oricare ar fi prioritatea astăzi ... ții întotdeauna cont de impactul pe care îl lași asupra altora și amintește-ți tot ce avem este propria noastră reputație și acesta este brandul nostru, așa că fiți minunat unul cu celălalt!”
Păstrarea unei atitudini pozitive și ajutarea altora te ajuta doar să îți dezvolți sănătos brandul pe termen lung.
„Oamenii interesați de brandingul personal trebuie să înceapă să se comercializeze singuri, precum celebritățile și persoanele influente la care se uită în fiecare zi”, explică Jason Wong, CEO Wonghaus Ventures. Propria sa marcă personală a devenit virală de mai multe ori, peste subiecte precum înghețata în Japonia, jucării gonflabile pentru piscină și meme, câștigându-i titlul de „Meme King”. Succesul său vine adesea din studierea tendințelor și a persoanelor populare pe diferite platforme de socializare și apoi implementarea lor cu o întorsătură. Disecarea creativă a analizei sociale și stabilirea următoarei mari tendințe pot fi la îndemâna ta, dacă acorzi atenție tuturor platformelor de socializare și nu te concentrezi pur și simplu pe una dintre ele.
Așa cum am menționat anterior, una dintre modalitățile prin care poți face dificilă construirea unui brand personal este să îți separi marca de viața personală. Deși este cu siguranță realizabil, atunci când creezi inițial un brand personal, este mai ușor ca stilul tău de viață real și marca ta să fie una și aceeași.
Tim Salau, constructor de comunități și fondatorul Mentors & Mentees, care lucrează cu studenți pentru a-i ajuta să construiască mărci care îi vor angaja, crede și în această idee. „Brandul tău personal ar trebui să te urmărească oriunde mergi. Trebuie să fie o manifestare autentică a ceea ce ești și să amplifici ceea ce crezi.” Având în vedere acest lucru, marca ta personală nu este doar o reflectare a unei serii de funcții profesionale, cum ar fi marketingul, finanțele sau creativitatea, ci și idealuri precum oferirea înapoi, conducerea atentă sau mentoratul.
Cel mai bun PR este din gură în gură. Crearea unui brand personal în sfera publică nu face excepție de la această regulă. Aaron Orendorff, redactor șef la Shopify Plus, își spune povestea personală prin videoclipuri pline de viață și ocazional co-gazdă de iepurași sau doi și publicul său își amintește. Ei sunt capabili să-și amintească ținutele strălucitoare și prietenii cu animale și să lege părțile din poveste de interpretarea lor a mărcii sale. După cum afirmă elocvent: „Brandingul personal este povestea pe care o spun oamenii despre tine când nu ești în cameră”. Jessie Maltin, co-gazdă a Maltin On Movies lucrează cu tatăl ei, renumitul critic de film Leonard Maltin și l-a urmărit construindu-și cariera în ultimele decenii. „Tot ce ai în viața ta este numele tău și reputația pe care o ai.”
Odată ce ți-ai construit marca personală cu o reputație și o comunitate în spate, următorul pas este să te gândești la moștenirea pe care o vei lăsa în urmă. Care sunt cuvintele cheie și acțiunile pentru care vrei să fii cunoscut? Blake Jamieson, artist la Blake Jamieson LLC, care pictează portrete de artă populară ale eroilor tehnologici și sportivi celebri ne amintește că: „Construirea unui brand personal este mult mai mare decât construirea unei afaceri. Singura strategie de ieșire este moștenirea.”
Un brand personal este un proiect pe tot parcursul vieții care evoluează și se schimbă constant. Chiar și experții care construiesc sau îmbunătățesc cele mai mari mărci din afaceri știu că nu există reguli stabilite pentru crearea unui brand personal. Însă aceste linii directoare generale te ajută să oferi primii pași, mai ales dacă începi o nouă marcă sau schimbi marca.
Crearea mărcii personale potrivite nu numai că te va ajuta să fii cunoscut în domeniul tău și să lucrezi în mod constant, dar ar putea fi diferența dintre „Cine ești?” și „Mulțumesc că ai fost aici” în cariera ta.
Branding Personal, Dezvoltare Personala, Coaching, Marketing Online & NLP in Iasi & Moldova & Romania
Radu Prisacaru – contact@raduprisacaru.ro – 0727661799
Inscrie-te Acum in Grupul Reinventeaza-te si Mergi mai Departe
Inscrie-te Acum in Grupul Expertilor in Branding Personal din Romania
Citeste mai multe despre Branding Personal
Planifica o discutie Video sau Audio – Gratuit primele 30 minute