Cum faci teste pe Social Media - Branding Personal
Cum faci teste pe Social Media - Branding Personal
Nu e suficient doar să știi ce conținut prinde. Trebuie să testezi fiecare campanie pentru a vedea cum ajută la atingerea obiectivelor tale. Deci, primul pas logic e să:
Setezi Obiective:
Să spunem că ai 2 campanii cu următorele rezultate:
Postare A - are 100 Likes, 100 share-uri, 10 click-uri, 5,000 impressions;
Postare B - are 10 Likes, 10 share-uri, 100 click-uri, 1,000 impressions;
Dacă obiectivul tău este să ai mai mult engagement la postări, probabil vei investi mai mult în postări de tipul Postării A.
Vii cu idei:
Odată ce ai stabilit obiectivele, ești gata să vii cu idei. În timp ce cauți idei noi, ar fi bine să-ți formezi și un fel de ipoteză în jurul ideii. Dacă facem asta (ideea pe care vrei s-o testezi), probabil voi (rezultatele la care te aștepți), pentru că (motivul).
Exemplu:
Dacă postez un clip tip Tik-Tok pe Story, probabil voi avea 10 reposts, pentru că oamenilor le place conținutul tip Tik-Tok. (e un exemplu foarte general, dar ințelegi tu ideea).
Prioritizează:
Nu toate ideile care-ți vin sunt bune, sau funcționează neapărat în contextul de care ai tu nevoie. De aceea, încearcă să alegi doar cele mai bune idei pe care să le testezi;
Uită-te în trecut: ce tip de postări a mers cel mai bine la tine? Ce tip de postări mai apreciaza urmăritorii tăi?;
Aceste detalii te vor ajuta să decizi ce tip de conținut să postezi din toate ideile.
Testează:
Acum e partea în care-ți lași postările libere pe Social Media, apoi alegi ce funcționează cel mai bine. Ideal ar fi să testezi doar un lucru pe rând. Dacă vrei să vezi ce texte prind, lasă grafica la fel. Dacă vrei să vezi cum se comporta poza vs. video, lasă textul la fel, înțelegi tu;
Testează cel puțin o săptămână! Nu e o metodă 100% științifică, dar cred că o săptămână este suficientă pentru a se vedea rezultatele. Mai ales dacă e vorba de postări mici, singulare.
Analizează și trage concluziile:
În cele din urmă, vei vrea să-ți analizezi rezultatele, ca să vezi ce tip de conținut are succes. Iată câteva întrebări pe care ți le-ai putea pune:
Am obținut rezultatele pe care le așteptăm? De ce?
Au mai contribuit alți factori la succes/eșec?
Pot să mai învăț ceva din acest experiment?
Stabilește Conținutul Câștigător. Apoi repetă 🙂
Branding Personal, Dezvoltare Personala, Coaching, Marketing Online & NLP in Iasi & Moldova & Romania