Reinventeaza-te si Mergi mai Departe
Cand modifici Avatarul Clientului – Digital Marketing
Trebuie sa petreci mult timp cu analiza Avatar-ului Client-ului folosind demografia clienti-lor, intervieuri, chestionare si date de pe social media pentru a putea sa construiesti o strategie de marketing eficienta.
Pui multa munca pentru a avea un Avatar foarte exact, dar ai schimbat strategia de marketing adata cu schimbarile din afacerea ta?
Daca nu esti atent, Avatarul poate sa ajunga sa devina invechit, cla fel si strategia de marketing. Cand se intampla asta, toata munca ta si tot timpul investit nu mai produc rezultate.
Cum putem sa facem sa nu se intample asta?
Deschide datele clienti-lor si chestionarele: Este timpul sa le actualizam
Cand iti actualizezi Avatarul
Sunt multe motive pentru care ar trebui sa actualizezi Avatarul. Inainte sa faci asta, trebuie sa te asiguri ca esti focusat si productiv. Cand iti actiualizezi Avatarul dureaza ceva timp si ai nevoie de resurse, asta inseamna ca trebuie sa ai grija cand faci asta ca sa poate avea un impact pozitiv asupra afacerii tale.
Nu ai creat destule Avatare
Afacerea ta probabil a avut cateva tipuri de persoane care lucreaza cu tine. Ai luat toate aceste lucruri in considerare cand ai creat Avatarul Client-ului? Ai putea avea unul sau doua Avatar-e, dar conform HubSpot, puteti crea 10 sau chiar 20 pentru a se potrivi tipurilor de persoane care fac cumparaturi de la tine, sau tipurilor de clienti pe care ii achizitionezi in timp.
Acesta este un moment minunat pentru introspectie, pentru a-ti da seama de tipurile de Avatar-uri la care vrei sa ajungi. Daca vrei sa iti cresti audienta, incepe prin a examina persoanele cu care faci deja afaceri si sa te gandesti pe cine ai mai vrea sa adaugi la lista de clienti.
Afacerea ta s-a schimbat
Cu tehnologia schimbatoare in ziua de azi, modul in care functioneaza afacerea ta se poate schimba la fel de rapid. Lucrurile sunt diferite fata de anul trecut.
Clienti-i tai se schimba odata cu tehnologia, deci vrei sa te asiguri ca te schimbi si tu cu ei.
Cand faci schimbari in strategia de marketing sau cand vrei sa te adaptezi la o industrie schimbatoare, trebuie sa re-examinezi si re-evaluezi Avatarul Client-ului si sa te asiguri ca inca sunt la curent cu audienta la care vrei sa ajungi.
Clienti-i tai se schimba, produsele si serviciile se schimba. Este o idee buna sa verifici periodic – nu ai sa vrei sa faci schimbari de pe o zi pe alta deci cel mai bine este sa verifici daca se schimba strategia de marketing. Daca se schimba, trebuie sa te adaptezi.
Va urma …