Reinventeaza-te si Mergi mai Departe
Cum modifici Avatarul Clientului – Digital Marketing (2) Continuare
Traficul tau incetineste
Trafic-ul tau incetineste sau poate primesti doar mai putine lead-uri? Daca ai observat un declin in traficul web, postarile tale de pe blog sunt distribuite mult mai putin sau mai putine persoane verifica ofertele tale, trebuie sa te uiti mai atent la Avatar-ul Client-ului ca sa poti face continut pentru a ajunge la potentialii clienti. Trebuie sa mai verifici si analizele de la campaniile cu email-uri automate. Pentru campaniiile care le fac pentru clienti, de obicei ma uit sa vad cat de deschisa si citita a fost ultima, si cat de eficienta a fost campania.
Poti sa ajungi sa targetezi mai bine clienti-i daca sincronizezi mesajele cu Avatar-ul Client-ului. Poti sa obtii lead-uri noi daca ai continut relevant pentru ei – asta doar daca iti actualizezi Avatar-ul Client-ului.
Cum sa iti actualizezi Avatar-ul Client-ului
Cum ajung clienti-i tai sa cumpere ceva? Trebuie sa te uiti la calatoria client-ului, sa intelegi ce ai nevoie si ce nu pentru Avatar-ul Client-ului.
La ce ma refer prin calatoria client-ului? Cumparatorul are un proces prin care iti cunoaste brand-ul tau, il considera si evalueaza. Dupa acest proces se decide daca cumpara un serviciu sau produs de la tine.
Trebuie sa te gandesti la fiecare Avatar-ul Client-ului si cum interactioneaza cu website-ul tau. Intra pe Landing Page-ul tau si verifica ce ai putea schimba. Daca vrei o idee mai buna despre cum fiecare client interactioneaza poti sa folosesti A/B testing sa vezi care strategie functioneaza pentru fiecare Avatar al Client-ului.
Sapa adanc
Cand ai creat pentru prima oara Avatar-ul Client-ului, probabil ai avut un numar decent de informatii despre clienti. Dar daca nu ti-ai actualizat Avatar-ul Client-ului de ceva timp, probabil ca informatiile pe care le ai acum pot duce la mai mult bazat pe psihologia si comportamentul audientei. Asta inseamna ca Avatar-ul Client-ului poate sa fie mai specific si marketing-ul tau sa devina mai targetat.
Ce determina client-ul sa raspunda? Ce il ajuta sa vina sa cumpere de la tine? Sa nu iti fie frica sa faci interviuri cu clienti in care sa ii intrebi cum se simt cand cumpara de la tine.
Verifica statisticile tale
Cand o afacere evolueaza, si clienti o fac, deci trebuie sa re-examinezi informatiile care le ai si istoria de tranzacti sa vezi ce informatii noi iti ofera. Poti sa verifici pe Google Analytics si sa vezi care reclame sunt mai eficiente.
Informatia care o gasesti despre clienti-i noi te va ajuta sa actualizezi Avatar-ul Client-ului cu multa acuratete si sa intelegi de ce au nevoie acum clienti-i.
Nu uita de non-Avatar-ul Client-ului
Sunt clienti la care nu vrei sa ajungi? Nu vrei sa petreci prea mult timp sau resurse cu oameni cu care nu vrei sa faci afaceri dar cu cat afacerea ta creste poate o sa ajungi sa vinzi lsi grupuri de persoane.
Daca iti planifici destul timp in a crea Avatar-ul Client-ului, aceasta va da roade. Trebuie sa specifici ce tactici de marketing si de branding se schimba si cum evolueaza.