Reinventeaza-te si Mergi mai Departe
Digital Marketing pentru afacerile locale
Pana la finalul lui Decembrie 2019, mai existau afaceri care nu aveau nevoie sa aiba website. Mai multe afaceri credeau ca nu au nevoie de Digital Marketing.
Majoritatea afacerilor de genul acesta sunt “locale” si se bazeaza pe clienti care intra direct in magazine.
Business-urile de genul acesta sunt cafenelele, magazine-le alimentare, macelariile, etc. Aceste afaceri nu aveau nevoie de prezenta online, pentru ca clientii gaseau aceste produse si servicii in centrul oraselor de obicei.
Digital Marketing? Neeee. Nu este necesar.
Apoi a aparut pandemia cu COVID-19 si totul s-a schimbat.
Pentru cafenele, restaurante, baruri, era timpul sa inchida pentru 3 luni fara sa mai faca afaceri, dar magazinele alimentare au alte probleme. Puteau ramane deschise dar trebuiau sa comunice si sa explice ce vand si de ce sunt inca deschise.
Grupurile locale de pe Facebook au explodat in popularitate pentru ca toata lumea isi dorea sa stie ce produse se vand si cine le vinde.
Majoritatea afacerilor au trebuit sa schimbe totul ca sa supravietuiasca, cafenelele si barurile se schimba in servicii de take-away facand comenzi la telefon cu un pick-up aranjat.
Orice faceau, nu mai puteau sa atraga clienti care treceau prin fata. In schimb, clientii cautau online, si cei care aveau deja prezenta online au stralucit.
Vanzarile erau deja in scadere, COVID-ul a inrautatit situatia, dar eu sunt de parere ca un model hybrid este posibil.
Sa faci tot ce poti dupa COVID
Cu toate ca nu am iesit din pandemie inca, conditiile s-au mai imbunatatit, dar este posibil sa se inchida din nou pentru ca sunt mai multe orase afectate. Acum este timpul sa fii prezent pe Internet.
Daca nu ai un website, trebuie sa iti faci unul.
Unele domenii sunt gratuite, sau sunt cateva companii care fac host gratuit, dar acestea nu merita.
Daca poti sa cheltui 25 lei/luna, poti sa ai hosting foarte bun.
Sa iti faci design-ul la website este altceva. Poti intra pe google si sa cauti “website template” aici poti sa gasesti multe variante ieftine sau chiar free, gata de reconfigurare.
Ca sa putem ajunge acolo, sunt cateva lucruri de care ai nevoie pe website:
Este clar ca ai nevoie de ora de deschidere si inchidere, poate lumea nu realizeaza ca ai modificat orarul si trebuie sa le arati asta
Daca ai stock limitat, trebuie sa le spui. Daca ai meniu redus, trebuie sa le spui. Poti face asta prin a updata meniul sau o caracteristica pe prima pagina.
Unii prefera formularele de contact. Poti sa soliciti mai mult informatii de la potentialii clienti. De exemplu, daca ai un formular poti sa intrebi potentialii clienti de ce sunt interesati si cum si-ar dori sa ramana conectati. E important sa le iei si email-ul si numarul de telefon. Ideea este sa le raspunzi cat de repede poti, poate chiar sa ai un mesaj de auto-replay spunand “cineva o sa va contacteze in curand”.
Pune un banner, un buton, un link sau doar niste text undeva pe prima pagina care le spune oamenilor ca situatia este serioasa si ca o sa faci tot ce poti sa le faci experienta cat de sigura se poate. Daca website-ul tau nu are informatii despre situatia curenta si esti o afacere care trebuie sa stea face-to-face cu clienti-i, trebuie sa ii asiguri ca totul o sa fie cat de sigur se poate.
Dupa toate acestea, acum este timpul sa iti petreci ziua pe website-ul tau si sa vezi daca iti place daca ofera oamenilor informatii de care au nevoie.
Daca nu, acum ai oportunitatea sa schimbi totul.
Mentoring, Branding Personal, Dezvoltare Personala, Coaching, Marketing Online & NLP in Iasi & Moldova & Romania
Radu Prisacaru – contact@raduprisacaru.ro – 0727661799
Inscrie-te Acum in Grupul Reinventeaza-te si Mergi mai Departe
Inscrie-te Acum in Grupul Expertilor in Branding Personal din Romania
Inscrie-te Acum in Grupul Podcastul lui Radu Prisacaru
Citeste mai multe despre Branding Personal
Planifica o discutie Fata in Fata, Video sau Audio – Gratuit primele 60 minute