Reinventeaza-te si Mergi mai Departe
Directoarele de interes local – daca ai o afacere cu o adresa fizica (postala) iti recomand doua directoare, care nu trebuie sa le ratezi:
Google Local Directory – il puteti gasi pe www.google.com/business
Pentru aceasta va trebui sa creezi un cont google/gmail (daca nu ai deja unul). Dupa aceea va trebui sa introduci numele afacerii, descrierea si adresa, e foarte important codul postal.
Aceasta inscriere te va pozitiona si in aplicatia Google Maps.
Alte directoare locale
Nu uita sa cauti directoare locale cu ajutorul aplicatiei www.directorycritic.com si Google.
Astfel la o simpla cautare in Google a cuvintelor “Romanian Business Directory” gasim directoare locale.
3.Analiza legaturilor concurentei – afla cine sunt “legaturile” concurentilor tai si incearca sa obtii cel putin schimb de linkuri
Trebuie sa gandesti o strategie prin care cele mai importante websiteuri din cele identificate de la concurenta sa te includa in randul resurselor oferite vizitatorilor lor. In cel mai rau caz, daca alta posibilitate nu este acceptata, e bine sa obtii macar schimb de linkuri.
Atentie!
Cea mai mare greseala ar fi sa contactati administratorul websiteului cu urmatorul mesaj:
“Buna, imi place websiteul tau si vreau sa-ti propun un schimb de linkuri.”
Arata in primul rand neprofesionalism, iar astfel de mesaje sunt primite cu zecile in fiecare saptamana de catre administratorii websiteurilor importante.
Primul pas este cea de a observa care este motivul pentru care websiteul ofera link catre concurentul tau.
Mesajul trebuie sa fie clar, ceva de genul:
“Buna Roxana,
Vreau sa te felicit pentru modul de alcatuire al resurselor pe care le oferi vizitatorilor de pe www.vacantaminunata.ro
Revin cu placere pe websiteul tau pentru vedea ultimele oferte speciale pentru servicii turistice sau articolele despre destinatiile la moda in acest an. Am remarcat in mod special articolul despre capitala Marii Britanii – Londra – in anul 2012, anul jocurilor olimpice.
Am urmarit linkul catre www.amiral.ro si am descoperit o serie de oferte interesante.
Cred ca websiteul meu, poate fi o resursa la fel de folositoare pentru vizitatorii tai. Noi oferim oferte speciale last minute, foarte cautate, si bilete de avion pentru cursele low-cost.
As fi deosebit de onorat daca ai oferi un link websiteului meu de pe pagina ta de resurse.
Sperand intr-o buna colaborare pe termen lung te rog sa primesti o sticla de vin din regiunea noastra.
Te rog sa-mi raspunzi pe acest mesaj si sa-mi comunici preferinta pentru vinul alb/rosu si adresa postala pe care pot trimite coletul.
Multe multumiri si aprecieri din partea colectivului X Travel.
PR
Administrator www.xtravel.ro”
Daca contactezi persoanele intr-o maniera politicoasa, ii explicit de ce ar trebui sa-ti acorde un link, cat de important este acesta pentru vizitatorii lui vei ramane surprins cate websiteuri iti vor raspunde afirmativ. Nu trebuie negat nici imboldul dat de sticla de vin oferita gratuit ;).
Acordati timp pentru a afla mai multe despre websiteul pe care doresti sa apari si despre cea/cel care il administreaza inante de a il contacta. Acest lucru poate fi hotarator pentru obtinerea linkului.
Cum poti descoperi patronul/administratorul unui website
Prima solutie o reprezinta aplicatia www.easywhois.com
A doua solutie o reprezinta aplicatia www.rotld.ro, mai ales pentru websiteurile din Romania
Dar aveti grija, exista si posibilitatea ca datele sa fie considerate confidentiale:
A treia solutie o reprezinta telefonul. E ieftin si usor sa telefonezi la sediul firmei si sa intrebi secretara cine se ocupa de website.
Dezvoltare Personală, Coaching, Branding Personal, Mentorat, Digital Marketing & NLP in Iasi & Moldova & Romania
Radu Prisacaru – contact@raduprisacaru.ro – 0727661799
Inscrie-te Acum in Grupul Reinventeaza-te si Mergi mai Departe
Inscrie-te Acum in Grupul Expertilor in Branding Personal din Romania
Planifica o discutie Fata in Fata, Video sau Audio – Gratuit primele 60 minute