Ghidul final pentru marketingul digital independent (4)

Ghidul final pentru marketingul digital independent (4)

Ghidul final pentru marketingul digital independent (4)

Continuare a articolului Ghidul final pentru marketingul digital independent (3)

Pasul 3: Găsește o nișă.

După ce ți-ai identificat talentele și seturile de abilități, următorul pas este să îți alegi nișa. O mare greșeală pe care o fac mulți freelanceri începători cu acest pas? Nu sunt suficient de specifice.

De exemplu, mulți freelanceri vor decide că vor să furnizeze startup-urilor și proprietarilor de afaceri mici. Există o mulțime de clienți care se încadrează în această categorie. Deci dacă îi vizezi, aceasta înseamnă că îți vei crește șansele de a obține un loc de muncă, nu?

Nu, nu funcționează așa. Gândește-te la asta: clienții pe care îi contactezi s-ar putea să fie toți proprietari de întreprinderi mici. Dar se află în industrii diferite, au public și produse țintă diferite și își propun diferite obiective. Nu vei putea să îți adaptezi pitch-ul/pasul/gradul pentru a fi hiper-direcționat și relevant pentru clienții tăi și vei avea dificultăți în a-i convinge că poți face o treabă bună în marketingul afacerilor lor.

Îngustarea nișei tale.

În loc să rămâi cu o nișă generală, restrânge-ți nișa și alege ceva mai specific. Poți face acest lucru punându-ți următoarele întrebări:

  • Cât de mare este compania? (în termeni de număr de angajați sau venituri)
  • În ce industrie se află compania?
  • Unde se află compania?

Pe lângă definirea nișei tale în funcție de publicul țintă, gândește-te și la tipul de servicii pe care doriți să le oferiți.

Evident, seturile tale de abilități vor influența ce servicii poți oferi. De exemplu, dacă nu ai nicio experiență în difuzarea de anunțuri PPC, nu poți face marketing cu motor de căutare(Search Engine Marketing)! Mai mult decât atât, ia în considerare cât timp îți poți dedica marketingului independent digital și cum dorești să îți structurezi și ziua.

Descarca Gratuit Cartea – Cum fac Afaceri pe Internet

Exemple:

Iată un exemplu: dacă dorești să faci marketing pe rețelele de socializare sau să derulezi campanii AdWords pentru clienții tăi, atunci nu vei putea călători sau face o pauză după cum dorești. Sigur, poți programa în prealabil postările de pe rețelele sociale ale clientului tău, dar va trebui să răspunzi la întrebări pe măsură ce apar.

Ce zici de campaniile AdWords? Acestea sunt, de asemenea, destul de „întreținere ridicată” – va trebui să le verifici și să îți optimizezi anunțurile în mod regulat. Dacă difuzezi anunțurile pentru un magazin de comerț electronic, clientul tău va difuza probabil promoții în timpul sărbătorilor și festivităților, așa că va avea nevoie să te afli disponibil în aceste perioade.

Dacă dorești să ai mai multă flexibilitate cu timpul tău, îți recomandăm să faci proiecte ad-hoc, cum ar fi SEO. De exemplu, cu SEO, poți optimiza articolele de blog existente sau paginile site-ului web ale clientului tău pentru a le clasa pe Google. După ce ai terminat proiectul, ai terminat – clientul tău s-ar putea să te angajeze din nou pentru lucrări SEO ulterioare, dar nu va trebui să continui să îți verifici proiectul existent și să îl modifici.

Combină nișa și tipurile.

Acum, după ce ai decis pe cine dorești să servești și ce tip de marketing digital dorești să faci, probabil că ai identificat o nișă mai îngustă. Acesta ar putea fi:

  • Marketing social media pentru mărcile FMCG din Asia;
  • Marketing de conținut pentru platformele SaaS din SUA;
  • Strategia SEO pentru companiile de asistență medicală din Australia.

Bine, e timpul să treci la următorul pas al procesului!

Ghidul final pentru marketingul digital independent (4) www.raduprisacaru.ro

Ghidul final pentru marketingul digital independent (4)

Daca vrei sa afli mai mult despre Afaceri pe Internet citeste Cartea “Internet Marketing in 10 Pasi”.

Etichetat pe:
Publicat pe  12 noiembrie 2021

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

  • Categorii

  • Articole recente

  • Etichete

  • Stabileste acum o Intalnire Fata in Fata sau Conferinta Telefonica sau Video


  • Descarca Acum Gratuit:

  • Articole Despre

  • Descarca Acum Gratuit

  • smartphonedownload linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram