Reinventeaza-te si Mergi mai Departe
Motoarele de cautare – Ranking
Ranking-ul este procesul care consta in clasarea automata a informatiilor in index. Astfel incat, in urma unei interogari, paginile cele mai pertinente sa se afiseze in primele listari. Scopul clasamentului este de a afisa in primele 10 pana la 20 de listari, documentele care raspund cel mai bine intrebarii de cautare. Motoarele de cautare elaboreaza in permanenta noi algoritmi (formule matematice utilizate pentru a clasa documentele). Acesti algoritmi sunt un adevarat factor de diferentiere si sunt foarte rar cunoscuti de catre public. In anumite cazuri sunt protejati prin anumite brevete.
Exista mai multe metode de ranking al rezultatelor. Motoarele de cautare utilizeaza in cele mai multe cazuri un amestec intre diferitele tehnici:
Factorii care influenteaza ranking-ul website-ului tau in motoarele de cautare sunt:
Primul factor – textul-ancora din linkurile inboud catre websiteul tau. Google si alte motoare de cautare folosesc textul-ancora de la alte website-uri in legatura pentru a determina despre ce este vorba in website-ul tau si ce ar trebui sa selecteze pentru a-i stabili ranking-ul. Daca website-urile se leaga doar folosind un URL, si nu cuvinte cheie in textul-ancora, trimite-le un email. Roaga-i sa iti updateze link-ul. Link-ul ar trebui sa apara mereu dupa cuvintele cheie cele mai importante.
Al doilea cel mai important factor in ranking este folosirea cuvintelor cheie in titlu sau alte meta taguri. Mega tagurile au inca un puternic impact asupra search ranking-ului.
Desi importanta meta tagurilor poate fi minima, acestea sunt eficiente in clasificarea paginilor tale si identificarea motoarelor de cautare pe care ar trebui sa se astepte sa le gaseasca atunci cand navigheaza pe paginile website-ului tau. Asigura-te ca tagurile tale sunt construite corect si includ cuvintele tale cheie.
Al treilea factor care influenteaza ranking-ul si pe care ar trebui sa il iei in considerare pentru website-ul tau este popularitatea link-ului. Acest lucru a fost dezbatut o buna perioada in cercurile persoanelor care lucreaza in domeniul motoarelor de cautare si poate fi echivalat cu page rankul.
Conceptul de page rank sau popularitate a link-ului este luat in considerare pentru a identifica calitatea paginilor web dintr-o perspectiva externa. Cel mai mare factor care influenteaza ranking-ul motoarelor de cautare este constituit din numarul si calitatea link-urilor care sunt legate de un website sau o pagina web.
Al patrulea factor care influenteaza ranking-ul este diversitatea domeniilor care se leaga de website-ul tau. Pentru multe motoare de cautare, nu este vorba numai de ce link-uri ai catre website-ul tau, ci sa fii sigur ca acestea sunt din diferite domenii. Acest lucru inseamna mai multa popularitate asociata website-ului tau si de aceea se presupune ca vei avea rezultate mai bune la cautare. Cand construiesti legaturile, incearca sa te concentrezi pe generarea link-urilor din diferite website-uri.
Ultimul factor care influenteaza ranking-ul este cuvantul cheie folosit in domeniul de baza. Desi este posibil sa folosesti subdomenii sau pagini de nisa pentru a obtine cuvinte cheie in URL, nimic nu e mai bine decat sa le ai in domeniul de baza.
Toti acesti factori sunt importanti pentru stabilirea ranking-ului.