Reinventeaza-te si Mergi mai Departe
Urmarirea Conversiilor – Google AdWords
Intelegerea urmaririi conversiilor
Daca doresti sa identifici anunturile si cuvintele cheie cele mai eficiente, urmarirea conversiilor te poate ajuta. Acest instrument gratuit iti poate arata ce se intampla dupa ce un client face click pe anunturi. Fie ca a achizitionat produsul tau. Fie ca s-a inscris la buletinul informativ sau a completat un formular pentru a primi mai multe informatii.
Prin urmarirea acestor actiuni, cunoscute sub numele de „conversii”, vei sti ce anunturi, cuvinte cheie si campanii sunt eficiente. In acest fel, vei putea investi mai inteligent in cele mai eficiente dintre acestea. Si, in cele din urma, vei spori rentabilitatea investitiei.
Exemplu
Ai un website dedicat magazinului tau de branzeturi, iar cand clientii isi trimit comenzile online. Li se va afisa pagina „Va multumim pentru achizitie!” .
Doresti sa afli care dintre cuvintele tale cheie, adica „branza cu mucegai” sau „branza de sarbatori”, genereaza mai multe achizitii. Ca atare, activeaza Urmarirea conversiilor. Mai intai, obtine de la AdWords un mic fragment de cod. Apoi insereaza fragmentul respectiv de cod in codul HTML al paginii „Va multumim pentru achizitie!”.
In curand, observi ca utilizatorii care fac click pe „Branza mucegaita” cumpara multa branza. Intre timp, observi ca, desi exista cateva persoane care fac click pe „Branza de sarbatori”, niciuna dintre acestea nu efectueaza o achizitie. Ca atare, decizi sa nu mai investiti in „Branza de sarbatori” si sa utilizezi mai mult buget pentru „Branza mucegaita”, fapt ce va duce la mai multe achizitii si la o rentabilitate mai mare a investitiei.
Citeste mai departe pentru a afla mai multe despre conversii, despre motivele pentru care este recomandat sa utilizezi urmarirea conversiilor, despre modul in care functioneaza aceasta si despre modul in care protejam confidentialitatea si siguranta clientilor tai.
Conversie
O conversie este o actiune efectuata de un client pe website care are valoare pentru afacere. Aceasta poate fi o achizitie, o inscriere sau o vizionare a unei pagini esentiale. Aceste actiuni poarta numele de conversii deoarece clickul unui client a atras (prin conversie) profit.
De ce este recomandat sa urmaresti conversiile
Urmarirea conversiilor este utila pentru afacere daca incerci sa efectuezi urmatoarele actiuni:
Modul de functionare si activarea
Urmarirea conversiilor functioneaza prin adaugarea unui fragment de cod HTML pentru pagina ta (fara a o incetini, bineinteles). Mai precis, acest fragment este plasat in pagina care le apare clientilor dupa ce efectueaza o conversie, de exemplu, pagina „Va multumim” care apare dupa ce efectueaza o achizitie.
De fiecare data cand un client acceseaza aceasta pagina pornind de pe Google.ro sau de pe anumite websiteuri din Reteaua Google, acest cod plaseaza un modul cookie temporar pe computerul clientului, astfel incat sa se inregistreze o conversie.
Pentru a activa urmarirea conversiilor, va trebui sa generezi fragmentul de cod HTML in programul AdWords. Apoi, va trebui sa plasezi codul pe website.
Activarea Urmaririi conversiilor
Daca doresti sa afli care dintre cuvintele tale cheie genereaza cele mai multe clickuri si conversii (cum ar fi vanzarile), urmarirea conversiilor AdWords te poate ajuta.
Acest instrument gratuit AdWords, iti poate arata ce se intampla dupa ce un client face click pe anunt (daca a achizitionat produsul tau sau s-a inscris la buletinul informativ, de exemplu). Daca stii acest lucru, vei sti si care cuvinte cheie dau rezultate pentru afacerea ta, permitandu-ti sa investesti mai intelept, crescand rentabilitatea investitiei. Nu exista o limita a numarului de conversii pe care poti sa le urmaresti.
In functie de rezultatele obtinute, dupa analiza fiecarui cuvant cheie (in functie de afisari, clickuri, conversii, pret poti schimba, adauga sau inlatura anumite cuvinte cheie.
La fel poti face cu anunturile. Eu va recomand sa lucrati cu mai multe anunturi si in fiecare luna (cel putin) sa faci analiza acestora. Incearca tot timpul anunturi si cuvinte cheie noi. Incearca sa iti imbunatatesti conversiile si vanzarile pentru a iti maximiza profitul.
Atentie!
Mai multe informatii poti gasi pe www.google.ro (sectiunea AdWords avand si optiunea de limba romana) sau in cursul nostru de Google AdWords.
Datorita pietei acoperite de Google, metoda Pay Per Click oferita de Google AdWords, ar trebui sa fie prima dumneavoastra optiune in cazul in care doriti sa investiti bani in promovarea websiteului.”
Nu uita: Daca nu esti pe Google – Nu existi!