Reinventeaza-te si Mergi mai Departe
Ghidul final pentru marketingul digital independent (7)
Continuare a articolului: Ghidul final pentru marketingul digital independent (6)
Pasul 6: Află cât să încasezi.
Dacă ești nou în lumea freelancigului, s-ar putea să te abordeze câteva companii care te vor întreba dacă vei lucra în schimbul expunerii. Ar trebui să respingi întotdeauna aceste oferte; următorul comic explică de ce …
Singurul caz în care ar trebui să lucrezi gratuit este dacă este pentru o companie cu o înaltă reputație cu care dorești să fii asociat. Dacă vezi că MailChimp angajează un freelancer pentru a-și gestiona pagina de Facebook, de exemplu, nu este rău să-i abordezi și să le spui că ai fi fericit să faci proiectul la cost zero. La urma urmei, dacă le spui clienților tăi ulteriori că ai lucrat cu MailChimp, ei vor ști că ești cu siguranță legitim.
Acum că este clar, să continuăm să vorbim despre modul în care stabilești ce ar trebui să încasezi.
Uită-te la piață.
În primul rând, aruncă o privire la ceea ce plătesc alți oameni pentru servicii similare. Poți să consulți profilurile altor profesioniști din Upwork sau să consulți postările de pe forumuri. Este o idee bună să nu te abați prea mult de la această figură, cel puțin când începi pentru prima dată. La urma urmei, nu ai multă experiență; primii tăi clienți nu vor avea niciun motiv să te plătească un premiu.
Rata orară/pe oră.
După ce ai o idee generală despre cât de mult dorești să încasezi, calculează-ți rata orară/pe oră pe baza veniturilor tale cu normă întreagă și ia asta în calcul/considerare. Să spunem că lucrezi ca director de marketing și câștigi 3.500 USD pe lună. Presupunând că lucrezi 8 ore pe zi și că ești plecat în weekend, aceasta înseamnă că câștigi aproximativ 22 USD pe oră. Ia acest lucru ca bază de referință și încearcă să nu pui preț pe serviciile tale independente de marketing digital sub această sumă.
Cum să încasezi.
Acum, asta nu înseamnă că poți încărca numai pe oră. Alte opțiuni includ perceperea unui preț fix pe proiect sau a unui preț de reținere. Să descompunem fiecare opțiune:
Proiecte cu preț fix:
Proiecte de retenție:
BONUS: instrumente și resurse utile.
În calitate de comerciant independent, există o mulțime de instrumente și resurse cu care te poți echipa. Unele dintre acestea te vor ajuta să reduci timpul petrecut pentru sarcini administrative, iar altele te vor ajuta să abordezi anumite aspecte ale proiectelor tale de marketing. Pentru a-ți crește productivitatea și a-ți suplimenta eforturile de marketing digital, consultă aceste instrumente:
Generarea clienților potențiali / obținerea mai multor clienți:
Lucratul la proiecte de marketing:
Facturare:
Daca vrei sa afli mai mult despre Afaceri pe Internet citeste Cartea “Internet Marketing in 10 Pasi”.